Monday, February 9, 2009

Shrimp and Mango Dream...



I am feeling nostalgic today. Thinking about the fruits from my childhood... Mangoes, star fruits, mangabas (Hancomia Speciosa), cashew fruits, Surinam cherries, Brazil plums (Spondias tuberosa), jack fruits... I feel like creating something special!
Shrimp and mango!!! What a great combination! I used to eat them separate until I tried shrimp with a caribbean mango sauce in a restaurant here in Florida. The sweetness of both combined in a surprisingly explosion of flavors. Yes! I love it. Here is my special recipe that I adapted so you can fall in love with this combination and invite your friends for a tropical experience like my childhood close to Itaparica Island. Back there we also used to catch shrimp at night when the tide was just starting to rise.


REFRESHING SHRIMP AND MANGO COCKTAIL

1lb large wild caught shrimp, peeled and deveined
2 garlic cloves, minced
2 ripe mangoes, small diced
1 red onion, small diced
2 tomatoes, seeded, peeled and small diced
1 red bell pepper, small diced
2 tbsp chopped cilantro
2 tbsp tomato sauce
2 tbsp tabasco sauce
Juice from 2 lemons
1 tbsp olive oil
Salt and black pepper to taste

1. Steam the shrimp with garlic and black pepper to taste. Be careful not to overcook.
2. Mix all the ingredients well and refrigerate for at least 4 hours.
3. Serve in martini glasses.

Don't forget to write me a review!!!

____________________________

Estou me sentindo nostalgica hoje. Pensando nas frutas da minha infancia... Mangas, carambolas, mangabas (Hancomia Speciosa), cajus, pitangas, umbus (Spondias tuberosa), jacas,... Estou inspirada a criar algo especial!
Camarao e manga!!! Que combinacao maravilhosa! Eu sempre comi os dois separados ate' que experimentei camarao com molho caribenho de manga em um restaurante aqui na Florida. A combinacao adocicada dos dois com uma surpreendente explosao de sabores. Sim! Eu amo isso! Aqui esta' a minha receita especial que adaptei para voce se apaixonar com esta combinacao e convidar seus amigos para uma experiencia tropical como a minha infancia perto da Ilha de Itaparica. Naquela epoca nos tambem pescavamos camarao `a noite quando a mare' comecava a encher.


COQUETEL REFRESCANTE DE CAMARAO E MANGA

500g de camarao grande, descascado e limpo
2 dentes de alho picados
2 mangas maduras em cubinhos
1 cebola roxa em cubinhos
2 tomates sem sementes, descascados e em cubinhos
1 pimentao vermelho em cubinhos
2 colheres de sopa de coentro picado
2 colheres de sopa de polpa de tomate
2 colheres de sopa de tabasco
Suco de 2 limoes
1 colher de sopa de azeite de oliva
Sal e pimenta do reino a gosto

1. Cozinhe o camarao no vapor com alho e pimenta do reino a gosto. Cuidado para nao cozinhar demais.
2. Misture bem todos os ingredientes e leve `a geladeira por no minimo 4 horas.
3. Sirva em tacas de martini.

Nao esqueca de me escrever sobre o resultado!

1 comment:

Cristiano Teixeira said...

Gosto muito de coquetel de camarão e esta sua receita parece deliciosa. Eu gosto de mangas em receitas e quando como fora sempre experimento algum prato que tenha manga se ele estiver no menu. Já provou pato com purê de manga?
Bjs,
Cris